Alkolü cepten ölç

alkol

İndirilme rekorları kıran alkolmetre kişiye özel alkol sınırını gösteriyor

Şule Kutlay, Mert Evcim ve Ömer Avarkan adlı üç Türk girişimcinin yönettiği interaktif
reklam ve içerik ajansı Wasistdas, geçen sene en çok indirilen uygulama olan alkolmetrenin ardından yine iPhone için geliştirilen “Orası Nasıl” ile gece kulüplerinin nabzını tutacak. Gece hayatından canlı yayını ilk defa mobil ortama taşıdıklarını söyleyen şirketin yöneticilerinden Şule Kutlay, “Gece dışarı çıkmadan önce gideceğiniz mekânın nasıl
bir yer olduğunu, ortamın hareketli olup olmadığını bu uygulama ile o mekândaki kameralar aracılığıyla cep telefonunuzdan takip edebiliyorsunuz. Gitmek istediğiniz mekân kalabalık mı, hangi tarz insanlar var… vs önceden öğrenebiliyorsunuz” diye konuştu. Uygulamanın aslında “Orası Nasıl” olarak adlandırılabileceğini söyleyen Mert
Evcim ise “Geliştirdiğimiz bu uygulama şu anda Apple’ın onay sürecinde. İlk
planda İstanbul’daki 7 farklı mekâna canlı yayın yapabilen kameralarımızı yerleştirdik” dedi. “Bizim işimiz dijital teknolojiye uygun sanatsal içerik geliştirmek” diyen Evcim,
Wasistdas’ın ilk ürünü olan iPhone için “alkolmetre” ile ilgili şu bilgileri verdi: “Uygulamada yaş, boy ve kilo bilgilerinizi giriyorsunuz ve ardından ‘alkol al’ diyorsunuz. Bir kutu bira, 2
kadeh şarap, tek rakı… vs ve sizin promil oranınızı hesaplayarak, ‘araç kullanmayın’ diye size uyarı veriyor.” Wasistdas’ın bir diğer ilginç uygulaması ise İş Bankası Maximiles kredi kartı için geliştirilmiş. Dilini bilmediğiniz bir ülkeye gittiğinizde, temel ihtiyaçlarınızı resimlerle karşılamanıza yarayan bu uygulama için 5 bin resimlik bir sözlük oluşturulmuş.

Krizle doğan şirket

Krizle birlikte şirketlerin maliyetlerini düşürme arayışının bir sonucu olarak doğan
Wasistdas’ın kurucularından Mert Evcim, krizin reklam sektörünü küçülteceğini
öngörerek, Şule Kutlay, Arda Karakaya ve Ömer Avarkan’a özel içeriklerle maliyetlerin beşte bire kadar düşürüleceği bir reklam şirketi kurmayı teklif etmiş ve 2009’un
şubat ayında Wasistdas firmasını kurmuşlar. Müşterileri arasında Global Bilgi, GfK, Miller, İş
Bankası gibi şirketler var.

Grafiğin Oscar’ını aldı

Ömer Avarkan, “TV kanalları bile logolarını artık 3D yapmak için harekete geçti. Bunların başında da bizim Wasistdas ile gerçekleştirdiğimiz National Geographic
logosu var” diyor. ABD’ye 1994’te üniversite eğitimi için giden 33 yaşındaki Avarkan, uzun yıllar Hollywod filmlerine grafik ve animasyon hazırlayan şirketlerde çalışmış. Dünyaca ünlü yönetmen Steven Spielberg ile de çalışan Avarkan, ‘Yapay Zekâ’ filmindeki
çalışmalarıyla grafik sanatının Oscar’ı’ olarak bilinen “Key Arts” ödülünü almış.

KİŞİYE ÖZEL ALKOLMETRE

Wasistdas’ın yaklaşık bir yıl önce kullanıma sunduğu “alkolmetre” uygulaması,
aradan geçen süre içinde 20 bini yurtdışından olmak üzere toplam 70 bin kişi tarafından
inidirildi. Bir dönem en çok inidirilen 5 uyalama arasına girmeyi de başaran
“alkolmetre”, kişiye özel olarak ‘ne kadar alkol alınırsa, kaç promil çıkar’
hesabını yapıyor. Uygulama promil sınırını aşmadan içki içebilmek için saat ve
dakika olarak içilebilecek içki türlerini de kullanıcıya cep telefonuyla bildiriyor.

Düzenliyen: By_Karizma

This entry was posted in Genel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s